ATE ZAVORE – zavorne ploščice in kdaj jih je potrebno menjati
ATE ZAVORE – govorimo o eni bolj znanih in kvalitetnih blagovnih znamk za zavorne ploščice. Menjava zavornih ploščic navidezno zelo enostavno opravilo, ki bi ga lahko opravil tudi vsak sam (»sam svoj mojster«). V praksi je zadeva seveda bistveno drugačna, predvsem zahtevna. Zavore so sklop avtomobila. Gre za zelo pomemben sklop, ki zagotavlja našo varnost in varnost drugih udeležencev v prometu. To je glavni razlog, da zamenjavo zavornih ploščic prepustimo strokovnjaku, servisni delavnici oziroma svojemu mehaniku. Nabavo zavornih ploščic lahko opravimo sami, najbolj enostaven način nakupa je spletna trgovina www.kruno.si. V nakup sta pri njih vključeni tudi brezplačna pomoč in svetovanje pri izbiri.
Na trgu je veliko različnih blagovnih znamk zavornih ploščic, verjetno več različnih blagovnih znamk kot kateregakoli drugega avtodela. Najbolj kvalitetne in znane blagovne znamke so ATE, ZIMMERMANN, TEXTAR, BREMBO, DELPHI, BOSCH. Te blagovne znamke so v veliki večini tudi dobavitelji za prvo vgradnjo pri izdelavi novih avtomobilov v tovarnah širom sveta.
Zavorne ploščice in redno vzdrževanje
Zavorne ploščice praviloma pregledajo in ugotovijo potrebo po zamenjavi na servisu pri rednem vzdrževanju. Če je vozilo redno vzdrževano v kvalitetni servisni delavnici, je verjetnost, da bo nastala potreba po zamenjavi med vožnjo, zelo majhna.
Med vožnjo in zaviranjem namreč zaslišimo zvok, kot bi železo drgnilo ob železo. To je znak, da so zavorne ploščice izrabljene in jih je potrebno takoj zamenjati. Novejši avtomobili imajo na zavornih ploščicah nameščene posebne senzorje. Senzorji so nameščeni na zavorni ploščici in zaznajo izrabljenost. Na armaturni plošči je lučka, ki nas opozori na obrabljenost zav. ploščic. Opozorilo pomeni, da moramo nemudoma v servisno delavnico.
Vir: Yourmechanic.com
Izvedbe zavornih ploščic
Zavorne ploščice so lahko v več izvedbah. Največkrat uporabljene so navadne, serijsko izdelane zavorne ploščice. Za vozila, ki imajo vgrajene močnejše motorje, ki imajo večjo težo in ki so hitrejša, so na trgu tudi zavorne ploščice višje kvalitete. Pri zavorah ATE se le te imenujejo »Ceramic brake pads».
Takšna izvedba zavornih ploščic je bistveno kvalitetnejša. Trenje, ki nastane ob zaviranju, pa tudi visoka temperatura, sta uničevalca obloge, ki je nameščena praviloma na železni podlagi – nosilcu zavorne ploščice.