Francija, država, ki je bila dolgo oskrbovana z nacionalnim računalniškim informacijskim omrežjem, je že nekaj časa vodilna na področju IPTV televizije. To dejstvo opažamo že nekaj zadnjih let, toda francoska prevlada na področju IPTV postaja vse večja. Sedaj je že več kot četrtina primarnih TV sprejemnikov v francoskih domovih opremljena tako, da lahko sprejema IPTV storitve. Za primerjavo, je tako opremljenih le pet odstotkov gospodinjstev v ZDA in v Združenem Kraljestvu pa je tovrstna opremljenost pod enim odstotkom.
Zakaj je Francija vodilna na področju IPTV?
Relativno počasna rast opremljenosti drugod je delno posledica izzivov. Velik izziv je, kako si pridobiti prednost in podpora uporabnikov pred številnimi dobro uveljavljenimi konkurenčnimi digitalnimi platformami. To pomeni, da imajo mnoge države, poleg Francije, močne radiodifuzne ekosisteme z glavnimi operaterji plačljive televizije, ki ponujajo množico vsebin. V Franciji se je Pay TV začela samo prek digitalnih omrežij, ki podpirajo veliko večjo izbiro programov, že leta 2005. Večina francoskih ponudnikov digitalnih televizijskih programov ponuja digitalno televizijo prek internetnih IPTV set top box-ov.
Francozi sicer so veliko bolje opremljeni z napravami, ki podpirajo IPTV. Vendar to še ne pomeni, da storitev internetnega videa uporabljajo več kot ostali.
Raziskava kaže, da samo 13 odstotkov francoskih potrošnikov uporablja internet za gledanje televizije tedensko. To je manj, kot 17 odstotkov, kolikor je uporabnikov v ZDA in skoraj polovica toliko, kot to storitev uporabljajo v Združenem Kraljestvu.
Uporaba internetne televizije
Posledica priljubljenosti IPTV v U.K. je verjetno možnost dostopa do internetnih televizijskih programov brezplačnih ponudnikov vsebin, kot je na primer BBC (1) in podobni.
Razkorak med vodilnim ponudniki IPTV in vodilnim ponudniki kabelske televizije v U.K. se razlaga predvsem z relativno večjo privlačnostjo dejanskih internetnih vsebin. Pa tudi zato, ker mnogi britanski gledalci za gledanje televizije na internetu uporabljajo splet in ne TV. Delež naprav z možnostjo sprejema vsebin, na način, da se povežejo z internetom. Večina uporabnikov ogled vsebin premika z namizja računalnikov na vedno večje televizijske zaslone. Toda, ali dejansko uporaba internetnega videa nezaustavljivo raste, bomo videti v prihodnosti…
Piše: Nevron