Zanimanje za vsebinski marketing je v porastu.
Iz leta v leto, na internetu nastajajo vedno nove spletne platforme, ki z različnimi vrstami spletnih vsebin, pritegujejo različne množice spletnih uporabnikov in obiskovalcev, hkrati pa se iz leta v leto tudi krepijo obstoječe in že uveljavljene platforme, kjer je vsebina že “vtkana” v konstantni element spletnega uspeha spletnih strani (npr. iskalniki, najbolj uporabljana družabna omrežja, youtube, itd…).
Spletne strani, ki izvajajo vsebinski marketing (na pravilen način) napredujejo hitreje in zato se tudi ne gre čuditi, da je med podjetji, iz leta v leto vedno več takšnih, ki naročajo storitve za svoj vsebinski marketing (vir 1). Kar 84% B2B podjetij že naroča kreacijo vsebin uveljavljenim in zunanjim hišam, ki se ukvarjajo s kreacijo vsebin:
Kazalo
Pomen in dodana vrednost vsebinskega marketinga na spletnih straneh
Dodana vrednost vsebinskega marketinga je povzeta v naslednjem citatu:
Spletna stran brez vsebine je “samo in zgolj” še ena izmed spletnih strani. Bolj ali manj estetska spletna vizitka, ki pravega razloga, zakaj bi se naj uporabniki na njo vračali, nima.
Internetne strani, ki ne izvajajo vsebinskega marketinga, ponavadi ne razumejo, da se prodaja preko spletnih strani, ne vedno in ne v vseh primerih, dogaja šele ob več obiskih obiskovalcev na spletnih straneh, za hipen nakup in takojšnjo oddajo zanimanj ter povpraševanj, pa se ponavadi odločajo ljudje, pri produktih manjše cenovne vrednosti, v posameznih panogah (npr. kozmetika, obutev, dekor, cvetje, itd…), za vse ostalo pa uporabniki interneta raje preverijo več spletnih strani, pri večih oddajo zanimanje ter se odločijo za nakupe šele po večkratnem obisku posameznih spletnih strani.
Dodana vrednost ustvarjanja vsebin, ki jih na internetu nato promovirate preko najrazličnejših spletnih kanalov je zato predvsem v naslednjem:
- opominjanje uporabnikov različnih spletnih platform, da vaše podjetje sploh obstaja (v poplavi informacij in vedno na novo nastajajočih se spletnih strani, vaš spletni obstoj, brez nenehnega nagovarjanja ciljnega publike, izgine v pozabo).
- ozaveščanje o vaših produktih in storitvah
- ozaveščanje o vaši viziji in poslanstvu (branding, gradnja blagovne znamke oz. t.i. znamčenje)
- diverzifikacija vaših trženjskih sporočil (z namenom, da ne nagovarjate svoje ciljne publike zgolj in samo s svojo ponudbo)
- s pripravo različnih vrst spletnih vsebin omogočate nastop in zajem cijne publike na različnih spletnih platformah (npr. video vsebine, blog zapisi, objave na družabnih omrežjih, itd…) Več: Spletni marketing za boljšo spletno prodajo
Zakaj je vsebinski marketing učinkovit
Učinkovitost in popularnost vsebinskega marketinga se izkazuje predvsem zaradi kreativnega potenciala, ki ga kreacija raznovrstnih možnosti (formatov, oblik in vrst spletnih vsebin), prinaša. PDF katalogi, brošure, blog zapisi, video nasveti, infografike, powerpoint prezentacije, slike, citati in druge duhovite objave na družabnih omrežjih, uporabni članki in nasveti, ideje, recepti in vse ostalo, so odličen “vzvod” za pritegovanje uporabnikov spleta, celotna marketinška znanost pa že ve, da je obiskovalec, ki ga uspete pritegniti (pull marketing), namesto uporabnika interneta, ki mu vsiljujete vaše produkte in storitve (push marketing), vreden cca. 8 x več.
Pri pritegovalnem marketingu, ki ga izvajate ravno s kreacijo zanimivih, marketinško privlačnih in raznovrstnih spletnih vsebin, ne prepričujete obiskovalcev vaših spletnih strani, za nakup – ker to enostavno ni potrebno. Obiskovalci vaših spletnih strani se sami odločajo ali bodo vašim vsebinam na družabnih omrežjih, spletni strani in drugod, sledili, slednje pa je odvisno od vašega pristopa k plasiranju in promociji vaših spletnih vsebin.
Medtem, ko push marketing direktno “strelja” na kupce, “pull marketing” stavi na pripravo vrhunskih vsebin in zato zmanjšuje prodajne napore, ki jih mora podjetje vlagati v to, da izdelke in storitve, dejansko tudi proda.
NAMIG: Učinkovit vsebinski marketing ne ločuje spletnih vsebin zgolj samo glede na primernost uporabe na različnih spletnih platformah (npr. Google, Facebook,..), temveč tudi glede na namen obiskovalca posamezne spletne vsebine. Še posebej, v iskalnem spletnem marketingu, kjer spletne iskalnike (npr. Google) uporablja različna možica, posamezne ključne besede, v iskalnik, vtipkujejo uporabniki z različnimi nameni. Za te namene zato poznamo informativne, nakupne, transkacijske, navigacijske in drueg vrste spletnih vsebin. Primer ponudbene spletne vsebine si npr. oglejte za ključno besedo bonitete podjetij, kjer se uporabnikom Googla, prikaže spletna stran ebonitete.si
V katerih primerih se vsebinski marketing najbolje obnese
Za različne spletne platforme, kakor tudi za različne profile potencialnih kupcev in interentov za vaše produkte in storitve, se vsebinski marketing, različno obnese.
Zagotovo ne boste učinkovito in uspešno pritegovali npr. starejše generacije nad 60 let, s spletno vsebino, v kateri predstavljate neverjetne učinke kreme za kožo, staro 25 let.
Ta primer pove, da je potrebno vsebinski marketing, z namenom, da bi se le ta, čimbolj učinkovito obnesel, zastaviti ciljno in premišljeno (in, po možnosti) z napisanim načrtom.
Vsebinski marketing se najbolje obnese v primerih, ko spletno vsebino, pripravlja vsebinski kreator, ki najbolj razume želje in potrebe ciljne publike ter hkrati razume zakonitosti delovanja spletne platforme na kateri se promovira posamezna spletna vsebina (z namenom doseganja marketinških ciljev npr. večjega dosega vsebine, pridobitve večjega števila sledilcev objave, doseganje višje uvrstitve blog zapisa v iskalniku Google, večja angažiranost sledilcev na družabnih omrežjih glede komentarjev na objave, itd…).
Ali je vsebinski marketing primeren za vse spletne strani
Vsebinski marketing je primeren za vse spletne strani, vprašanje pa je kakšna vsebina je primerna za posamezno spletno stran.
Spletna vsebina mora, po eni strani, zadovoljevati marketinške cilje, po drugi strani pa biti hkratI tudi dovolj raznolika in unikatna od podobnih vsebin, ki jih v posamezni panogi/niši, plasirajo konkurenčna podjetja.
Zgolj produkcija podobnih vsebin, kot jih ima vaša konkurenca, ni ravno dodana vrednost, še manj pa vrednost, ki bi vaše podjetje diferencirala od konkurence, zato je pri kreaciji vsebin potrebno biti unikaten, zanimiv, privlačen, hkrati pa usmerjen v doseganje marketinških ciljev vsake posamezne spletne vsebine.
Načeloma so marketinški cilji, povezani s kreacijo spletnih vsebin naslednji:
- dosegati večjo branost, obisk ali zadržanost obiskovalcev na spletnih straneh
- dosegati večje število sledilcev, komentarjev in deljenj objav vsebin na socialnih omrežjih
- povečevati število naročnikov npr. na email marketing (preko youtube vsebin)
- izboljšati organske pozicije/uvrstitve spletnih strani v iskalniku Google (spletna optimizacija)
- izboljšati prepoznavnost blagovne znamke
- povečati prodajo produktov in storitev
- pridobiti večje število povpraševanj iz spletnih strani
- itd…
NAMIG: Vsebinski marketing je primeren za vse spletne strani in tudi url naslove spletnih podstrani. S tem, da na vsak posamezen url naslov, pripravimo posebej specifično in targetirano vsebino. Za opise kategorij produktov, npr. v spletnih trgovinah, uporabimo prodajne, opisne vsebine, za blog zapise uporabimo praktične in uporabne nasvete, itd… Primer vsebinskega opisa kategorije klubskih mizic v trgovini Pohištvo123.si, poglejte na povezavi klubske mizice Pohištvo123.si.
Dodatne informacije:
- številna podjetja se ob zagonu kreacije spletnih vsebin za potrebe izvajanja učinkovitega spletnega marketinga, sprašujejo ali se lotiti priprave vsebin v okviru lastnih marketinških kapacitet ali preko zunanjih, najetih marketinških agencij in strokovnjakov. V članku Strokovnjak za digitalni marketing, kaj počne, koliko stane in kaj prinaša podjetjem, smo podrobneje predstavili koristi, ki jih na področju spletnega marketinga, prinašajo strokvonjaki za spletni marketing.
- najbrž najlažji način, da najdete taktiko kako vsebinski marketing lahko deluje tudi za vas, je, da v vaši panogi, natančno preučite konkurenco (t.i. competition research) in pozorno opazujete kako se kreacije in plasiranja vsebin, lotevajo vaši konkurenti. Za tiste, ki ste v panogi prodaje kolesarskih sedežev in otroških koles, priporočamo, da opazujete kako se vsebin lotevajo na Pikapolonica.
Viri:
1 – Essential content marketing statistics